Är det bara på film?

Jag tittade precis på Systrar i Jeans som handlar om fyra tjejer som är bästa vänner. De har ett par jeans som passar de alla fyra trots att de är olika långa och breda. När jag tittade på filmen så börja jag undra om det verkligen finns sådan vänskap. Tjejerna i filmen tjaffsar lite då och då men glömmer det snabbt och blir vänner igen. Det där verkar inte finnas på riktigt, eller jag har inte upplevt de. Ett tjaffs verkar räcka nu förtiden för att sluta prata med en person som man stått nära. Hmm konstigt. Jag brukar lite emellan åt ge upp hoppet på att det finns riktigt vänskap, den vänskapen som finns i filmer, den vänskapen mellan de fyra tjejerna i filmen.

De kanske inte är menat att jag ska ha den vänskapen, eller så kanske det är något fel på mig som hindrar den typen av vänskap?..Vi vill ju inte tro att det är något fel på oss själva. Men jag tar mig en funderare ibland för att komma på vad felet är hos mig. Ni kanske vet? Jag anser att jag gjort mycket för mina vänner, varit dem lojala och ärlig, men ibland kanske inte de räcker riktigt till. Kanske finns något som jag inte kan se. Men i vilket fall så hoppas jag på att det finns en sådan vänskap där ute. Fyra tjejer som är gjorda för varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0